Sigwari lihatööstust ei murra ka rasked ajad

Sigwari lihatööstust ei murra ka rasked ajad

Juulikuus lõpetasid tegevuse talupoed Lüganusel ja Jõhvis, Ida-Viru ainuke lihatööstus Sigwar oma Varja kaupluse ja kohalike müügipunktide sulgemisele isegi ei mõtle.

Autor: KÜLLI KRIIS kylli@pohjarannik.ee
Foto autor: MHJ Management marie.hj@hotmail.com

Varja lihapoel läheb stabiilselt, teistel müügikohtadel samuti, kinnitas OÜ Sigwar kaupluse juhataja ja projektijuht Ivi Jäger.

„Teised müügikohad“ tähendavad Ahtmet, Iidlat ja Kiviõlit, sest Sigwar on ennekõike kohalik ettevõte, kes ei suuda ega tahagi võistelda suurte lihatööstustega, kelle kaupa on kõik kohad täis. Uusi müügipunkte pole plaanis rajada ja suurtest kauplustesse firma oma tooteid hea meelega ei annagi, sest need kaoksid anonüümsete pakendite keskel lihtsalt ära.

„Meie tooted on kvaliteetsed ja nii unikaalsed, et parim viis need kätte saada ongi Ida-Virumaale sõita,“ täheldas Ivi Jäger. „Meie lihapood – just lihapood, mitte tavaline külapood – on Varjal maantee ääres heas asukohas ja sealt saab alati värsket sealiha ja lihatooteid.“

Tallinnas ei tasunud enam müügikohta pidada

Veel hiljaaegu olid Sigwaril müügikohad ka Tallinnas. Riburada lõpetati kõigis neljas, viimasena pandi kinni Nõmme turul 2009. aastast alates tegutsenud müügimajake.

„Kõrged rendihinnad, elektri ja kütuse hinnatõus, üüratud tööjõukulud ja kliente jäi järjest vähemaks,“ loetles Ivi Jäger põhjuseid, miks kevadel enam uuel hankel ei osaletudki.

Tallinna on küll jäänud mõni edasimüüja, neid on ka Narvas ja Sillamäel. Kaks korda nädalas viib Sigwari kaubabuss lihatooteid Tallinna ja Lääne-Virumaa restoranidele, oma maakonnas on head kliendid näiteks Mäetaguse mõisa retoran ja Tulivee restoran.

Klientide vähesuse üle pole müügikohtades põhjust kurta, eriti Varja poes käib palju ka kaugemat rahvast.

„Eks on lojaalseid kliente ka oma maakonna rahva hulgas, aga siinkohal võib meelde tuletada kõnekäändu prohvetist ja kuulsusest…“ tundub Ivi Jägerile, et rohkem hinnatakse võõramaistes pakendites müüdavaid igavesti säilivaid toidukaupu kui kohalike tootjate kvaliteeti ja väikepoode.

„Paraku saadakse heast asjast alles siis aru, kui seda enam käeulatuses ei ole,“ viitas ta suletud väikepoodidele, kus inimesed oma ostuotsustega kohalikke ettevõtjaid ei toetanud. „Rahvas on lojaalne ainult sotsiaalmeedias, kus kõik klikkidega kohalikku tootjat toetavad, päriselus on asjad kahjuks teisiti.“

Tooted on ridamisi tunnustust pälvinud

Kõige rohkem ostetakse Ivi Jägeri sõnul Sigwari täis- ja poolsuitsuvorste, maksapasteeti, sealihakonservi, suitsusinke, viinereid ja sardelle. Sortiment on lai, igaüks leiab midagi, meie kliendil on hea maitse, ütles ta.

Kõik Sigwari tooted kannavad nii Pääsukesemärki kui Ehtsa talutoidu märgist, mis antakse üksnes eestimaist koorainet kasutavatele tootjatele. Äsja pälvis täissuitsuvorst Sigwar parima talutoidu konkursil parima valgutoote tiitli, paar aastat tagasi hindas Eesti grilliliit nende šašlõkivorsti aasta grillvorstiks ja mullu tunnustas ajakiri Oma Maitse Moskva täissuitsuvorsti nii enda lemmikuks kui parimaks Eesti tooteks.

„Muidugi on kõik kriisid meid mõjutanud, aga õnneks on Sigwaril ka teravilja- ja seakasvatus, mis aitavad meil ellu jääda,“ peab Ivi Jäger Sigwari tugevaks trumbiks tegutsemist perettevõttena.